Grudzień 14

Zielona, kwaskowata pasta z czosnkiem.

By Edwin Zasada In Śniadanie

Od małego mówiono mi, że czosnek to samo zdrowie. Pamiętam czasy, gdy na poprawienie odporności jadłem kanapki z czosnkiem. Gimby zapewne nie znają takich rarytasów.

Co ciekawe, zupełnie nie wiem, dlaczego to lubiłem i zostało mi to do dziś. Znaczy się nie jadam już kanapek z czosnkiem, ale uwielbiam go używać w kuchni. Tak było i tym razem. Postanowiłem zrobić pastę z awokado z jego udziałem.

Połączenie dobrych tłuszczy zawartych w tym owocu i zdrowotne właściwości czosnku to jest to, co może nas uchronić przed przeziębieniem i dać siłę na cały dzień.

Zatem zobaczcie jak zrobić kwaskowatą pastę z czosnkiem.

Potrzebne produkty (porcja dla dwóch osób lub na dwa śniadania):

– dwa dojrzałe owoce awokado

– jeden średni ząbek czosnku

– 3/4 średniej limonki

– łyżka oliwy

– dwa podpłomyki wieloziarniste

Potrzebne przyprawy:

– sól

– pieprz

Sposób przygotowania:

– natnij awokado wzdłóż aż skażdej strony dokroisz się do pestki, a następnie obróć połówki w przeciwnych kierunkach. Wyjmij pestkę, a miąższ owocu wydobądź łyżeczką i umieść w miseczce,

– pokrój limonkę na ćwiartki i wyciśnij sok z 3 ćwiartek do miseczki z awokado, a potem dodaj łyżkę oliwy z oliwek

– ząbek czosnku wyciśnij przez praskę i dodaj do pozostałych składników znajdujących się w miseczce,

– za pomocą widelca ugnieć składniki, aż uzyskasz jednolitą masę, przy okazji dodaj odrobinę pieprzu oraz soli,

– tak przygotowaną pastę najlepiej zostawić w lodówce pod przykryciem, aby składniki dokładnie się ze sobą przegryzły,

– następnego dnia przekrój podpłomyk i posmaruj obydwie połówki pastą;

Gotowe! Pozostaje życzyć smacznego.

PS. Dojrzałe awokado poznasz po tym, że po naciśnięciu palcem na skórkę, ta lekko ugniecie się. Takie owoce są najlepsze.

pasta z awokado z czosnkiem dietetyczny przepis

pasta z awokado z czosnkiem dietetyczny przepis

pasta z awokado z czosnkiem dietetyczny przepis

Podoba Ci się ten przepis? Daj lajka lub zapisz się na newsletter.