Luty 27

Grzybek z zapiekanymi kawałkami banana i pestkami dyni

By Edwin Zasada In Obiad

Zastanawiasz się czasem, co smacznego i zdrowego zrobić na obiad, aby nie trzeba było tego odgrzewać w mikrofalówce? Dziś Ci podpowiem – moja babcia nazywała to grzybkiem, a ja urozmaiciłem go m.in. zapiekanymi kawałkami banana. Jest to pyszny i pożywny posiłek zarówno na ciepło, jak i na zimno – sprawdziłem to.

Poniżej znajdziecie przepis zawierający gramaturę oraz kaloryczność dania. Ja zazwyczaj zajadam się tą wersją grzybka przed długim treningiem biegowym – polecam wszystkim biegaczom.

Potrzebne produkty:

– jajko (70g/119kcal)
– niecała szklanka mąki orkiszowej (80g/260kcal)
– pół małego banana (40g/36kcal)
– pół szklanki mleka 0% (125ml/40kcal)
– płaska łyżeczka pestek dyni (3g/16kcal)
– płaska łyżeczka płatków migdałowych (3g/17kcal)
– płaska łyżeczka miodu (10g/32kcal)
– szczypta soli
– odrobina oleju

Sposób przygotowania:

– do miski wbijamy jajko, dodajemy mąkę, mleko oraz pestki dyni, a potem wszystko
razem mieszamy za pomocą miksera,
– rozgrzewamy odrobinę oleju na patelni i rozprowadzamy go na jej powierzchni, można to zrobić np. pędzelkiem lub w inny dowolny sposób, a następnie wylewamy ciasto do smażenia,
– chwilę przed smażeniem warto jest obrać i pokroić kawałek banana, który następnie będziemy układać na wierzchniej warstwie naszego omleta, lekko dociskając, aby utwierdzić owoc w cieście,
– gdy ciasto już jest dobrze ścięte przewracamy omlet na drugą stronę (tę po której mamy kawałki banana),
– usmażonego omleta wykładamy na talerz, smarujemy miodem i posypujemy płatkami migdałowymi;

Gotowe! Mamy zrobiony zdrowy i bardzo pożywny obiad, który można zjeść na ciepło lub na zimno.

Spodobał Ci się przepis? Daj lajka!
  • Ela

    Widzę tu jeszcze sezam na zdjęciu☺

    • Fakt, jednak bez smakuje równie bardzo spoko. Ja go nie zawsze dodaje dlatego nie umieściłem go w przepisie, a nie zwróciłem uwagi, że na zdjęciu jest. Dzięki za czujność. 🙂

  • Ela

    Zrobiłam dziś rano 20 km, a potem zrobiłam grzyba wg Twojego przepisu. Bardzo fajny pomysł . Tylko na raz to za dużo jak dla mnie, ale połowa została na później. Teraz czas na kawę . Pozdrawiam i dziękuję za fajne pomysły kulinarne!

    • I super! Bardzo się cieszę, że Ci smakowało, a moja porcja to tylko wskazówka co z czym połączyć. 🙂 W końcu nie każdy ma taki apetyt jak ja. 😉

  • Jajka można zastąpić musem jabłkowym, jakby ktoś miał uczulenie lub był weganinem… Proporcja to 1/4 szkl. musu za 1 jajko. Choć w przepisie i tak jest jeszcze mleko… – co do wegan. Czym zastąpić mleko? wyjdzie dobry grzub z sojowym mlekiem?